2011. január 23., vasárnap

haBÁR összeesküvés ellenünk, mi mégis hagyjuk

Aki akar gyűjtsön rá utaló jeleket, bizonyítékokat saját lelkiismerete szerint. Én ezt most nem teszem meg. Én csupán egy összeesküvési elméletet gondolok mögé kínomban. Néhány évvel ezelőtt vettem fel fél millió forint hitelt azért, hogy megvehessek egy amcsi autót. Nem egészen korrekt módon kaptam meg, mert nem volt meg egy lényeges dolog ahhoz, hogy egyáltalán kaphassak. 10% mínusszal indultam emiatt. meg lett a kocsi, elkezdtem visszafizetni a hitelt ahogy kell. Ám eljött a pillanat, mikor elcsúsztam vele. 
Azt hittem van időm (90 nap) pótolni az elmaradást. Hát nem. Mikor megkaptam a papírt hogy fizessem be egy összegben amit kell, teljesen kétségbe estem, leveleztem, hogy az időközben megnövekedett összeget részletekben kifizethessem. El is kezdtem, de néhány hónappal később elvesztettem munkámat. Teljesen kész lettem, mert diákhitel is volt a nyakamon. Hát eljött a pillanat, hogy nem tudtam fizetni. Másfél két évvel később az összeg amit ki kellett fizetnem 170%-ra duzzadt. De kicsengettem nagy nehezen. A diákhitelt is, segítséggel. Hm. Hibáztam, elismerem, még az élet is tett rá egy-két lapáttal. De vajon miért ennyire szigorú és miért érzem úgy hogy zéró tolerancia vonatkozik az elmaradókra, hitelt vissza nem fizetőkre? Spekuláció. Tönkretétel. Kiszipolyozás. Segítséget aligha kapnak, nyögnek, meghalnak, lelkileg, fizikailag, családilag sokan sokan tönkremennek. Fokozottan vonatkozik Magyarország lakosságára. Miért kell hogy így legyen? Adj hangot magadnak! 
Csak ezeket tanácsolhatom, mert a saját bőröm vittem a vásárra: bánj tudatosabban a pénzzel, és holmi hóbortokra ne költsd el. Spórolj, takarékoskodj, hogy gondod a megszerzésével ne legyen később és akkor mikor kiesik a bevételi forrás egy időre legyen mihez nyúlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése